Vyhľadávať v tomto blogu

streda 7. marca 2012

Vysoká 06.03.12 Dobrucki-Pierzchalanka, V, 4 hod

Nejak sa nám s Peťom, zas po dlhšom čase, podarilo urvať od každodenných povinností a vybavili sme si voľno na jeden krátky výjazd. Nakoľko ešte nik z nás nebol na Vysokej, rozhodli sme sa preto, že teda pôjdeme opáčiť tento krásny kopec. Pôvodne sme chceli ísť niečo zo severu, no keďže sme trošku zdarebneli a kondička je úplne v troskách, rozhodli sme sa pre kratší variant z Rumanovej dolinky (východ).
Krátko po šiestej ráno vyrážame z parkoviska na Popradskom. Pobalíme, oblečieme a valíme hore. Nástup cez Zlomiskovú dolinu je na totálne tvrdom snehu, no cestou hore ešte nebolo treba obúvať mačky. Čo však čert nechcel, nejak sa nám rozfúkalo a vietor v kombinácii z nie veľmi optimálnou teplotou nás celkom slušne preveril. V rumanovej dolinke sme okolo 9:30 a snažíme sa nejak rozohriať aby sme sa aspon poobliekať mohli. Nakoniec sme to však rozchodili a okolo desiatej nastupujeme.
Pôvodne sme chceli liezť Puškáša (III/IV), no nakoľko sneh vyzeral byť ako betón, rozhodli sme sa pre ťažsiu cestu Dobrucki/ Pierzchalanka (V). Cesta vyzerá neskutočne logicky a preto pálime rovno hore.
Spodné dĺžky sú na strmom snehu a aby sme nestrácali čas, ideme sólo, pokiaľ to pôjde. Prvý skalný prah celkom púšťa, no ďalší je už o dosť nepríjemnejší. Hladká skala olepená malými fliačikmi ľadu o veľkosti dlane a keď sa aj našiel nejaký ten chyt / stup, tak bol opačne otočený. Bolo by to krásne, ale v lete v lezkách... Peťo ho síce preboxoval, no keď mu vyleteli nohy, mne skoro vyletelo niečo iné, ale do trenclov :). Preto mi hádže lano a odtiaľ už ideme naviazaný. Ďalší výšvih vyšiel na mňa. Podľa sprievodcu to mal byť snehový kút zakončený previsnutým balvanom. Sprievodca neklamal a tak si zas krochkám slasťou až do momentu, keď zistím, že snehy nad výšvihom nedržia a mne sa nejak lietať nechce :) Nuž ustál som to ďalej zas len po snehu až pod kľúčový úzky kútik, ktorý vyšiel na Peťa. Celkom sa tam chudáčisko vytrápil, nakoľko kút mal byť vyľadnený, no zas až tak monebol. Celkom rýchlo to však prebojoval a už za ním valím aj ja. Teda poviem vám, väčšiu zábavu som už dávno nezažil. Asi v polovici kútika mi neskutočne omrzli ruky. Rukavice z Rempa za 5 € sklamali, no hlavne že v batohu boli normálne zimné. Pri Peťovi si trochu ponadávam (tí, čo ma poznajú, tak si asi vedia predstaviť :), rozmasírujem ruky a pálime ďalej už zväčša na čistom snehu. Po toto miesto bol sneh celkom dobrý, odtiaľto sa to už začína celkom slušne brodiť. Keby sme to liezli na lanové dĺžky boli by to cca 4 dĺžky na snehu a ešte jedna mixová (tak cca II/III) do sedla a potom už len čistý sneh na východný vrchol Vysokej, kde sme o druhej poobede.
Odtiaľ jeden malý (cca 20 m) zlaňák do sedla mezi vrcholy, pár metrov po snehu na západný vrchol a plán je splnený...
Zostupujeme centrálnym žľabom, ktorý je celkom slušne zlyžovaný, potom popri Dračom, Ošarpancoch... Ponáhľame sa na teplú zaslúženú polievočku. A po 12-tich hodinách na nohách sme konečne späť pri aute...