Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 14. septembra 2015

Ľadový štít, Brnčalov pilier, V, 13.09.2015

Zacnelo sa mi veru po tých starých klasikách, nuž preto hľadám, čo sme ešte neboli a hlavne nech to bude pekná cesta. Aj keď je Ľadový trošku ďalej ako Ostrva :D, ťahá ma to tam stále. A hlavne som tam bol len raz a aj to pred 6 rokmi (hanbím sa hanbím). Študujem teda popis, hľadám parťáka a keď je všetko vybavené, ideme teda opáčiť :)
Pod stenu prichádzame dosť neskoro. Veď kto by sa ponáhľal, keď v doline svieti slniečko a tými výhľadmi by sa človek kochal aj celé dni. Fotíme stenu, hľadáme líniu, stále niečo jeme a keď je už všetko vybavené, nahodíme sa do gala a niečo pred jedenástou nastupujeme. Prvé tri dĺžky vedú peknou, nie ťažkou rampou, ktorá vyzerá, že je sem tam aj trošku zatečená. 1. Dl.: V prvej sa to ešte nejako aj dalo. 2. Dl.: No druhá je veľmi zaujímavá. Voda z topiaceho snehu, ktorý napadal pred týždňom tam hore, začína byť už trochu nepríjemná a hlavne hore potokom sa dosť zle lezie :). Čo čert nechcel ešte sa mi asi po 40 metroch sekli laná, takže som si to musel nie len vyliezť, ale aj kúsok zliezť a radšej zaštandovať :) Aspoň že to bolo ľahké. 3. Dl.: Tretia dĺžka pokračuje ešte asi 20 metrov rampou a potom už odbáča (za hladkou platňou po pravej ruke) doprava, peknou členitou platničkou, smerom na trávnatý pás (presne podľa sprievodcu). A čo čert nechcel padá hmla. Pilier už nevidíme a už vôbec netušíme, kade teraz. 4. Dl.: Naliezam. Líniu asi len tuším. Po pár metroch sa však strácam v hmle a už len vyberám miesto, kade asi tak... :) 5. Dl.: Po pár metroch už nie je vidieť ani Daníka. Táto dĺžka je však asi najkrajšia. Keď som za ním doliezol, celkom ma aj mrzelo, že to nevyšlo na mňa :) Pekné lezenie v pevnej skale, logickým kútikom na pilieri... 6. dl.: Zo štandu odliezam mierne doprava do veľmi peknej, len škoda že krátkej, platničky. Potom už len hore systémom kútikov a políc na ďalší štand. 7. a 8. Dl.: Tu je to už len ľahké popoliezanie miestami tak III a preto vyzúvame lezky a obúvame topánky. Daník sa však akosi rozbehol. Dačo kricí... a ja mu reku: ešte 7 metoooov... :) Očividne nepočul. Lano došlo, leziem za ním. Nakoniec to bolo ešte 70 mertov... :D No dal to už rovno na vrchol, nech sa nemusíme motať...
Pôvodne sme sa pohrávali s myšlienkou, že prebehneme ešte cez Malý Ľadový. A však (aj keď na vrchole sem tam presvietilo slniečko) tá hmla nás odrádza. Na zostup sme teda zvolili klasiku cez koňa :). Výhľady na juh sa už opäť strácajú a náladu sa nám snaží vylepšiť aspoň vidmo. Čím sme však nižšie, tým je hmla tmavšia. Pod stenou som už bol celkom rád. Že odtiaľ ideme ta. Ešte 45 minút a sme na Terynke, kde len dodržíme pitný režim a zbehneme (doslovne) dole. Nakoniec nám to všetko trvalo rovných 12 hodín.

Takže v skratke:
Kto: Daník, Peter
Kde: Ľadový štít
Čo: Brnčalov pilier
Za koľko: V (skôr však 4+)
Ako dlho: 3,5 hod


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára