Vyhľadávať v tomto blogu

utorok 1. augusta 2017

Ostrva, Májová VI- a Júnová VI, 30.07.2017

 Je veru úžasné jedno ráno ešte dýchať slaný morský vzduch a druhé ráno už ten náš čistý tatranský... :) Bývalo dobrým zvykom hneď po dovolenke vybehnúť si ešte niečo aspoň kratšie, niečo v horách, niečo u nás v Tatrách. Posledných pár rokov to však nejak nevydávalo a preto som neskutočne rád, keď sa Maťo ozval, že môže... :)
 Po precestovanej sobote sa mi nechce vsávať veľmi skoro, ale po dvoch týždňoch lezeckej abstinencie mám veľkú chuť sa niekam na chvíľku zavesiť. Preto dnes volíme neštandardne neskorý ranný odchod z Bystrice až o siedmej. Počasie je stabilné, má byť teplúčko a na skalkárčenie na Ostrve to úplne a s prehľadom stačí. O 9:30 sme už nainštalovaní a natešení pod SZ stenou Ostrvy. Vybrali sme si krátke, novšie Ondríkove cestičky ešte nad zostupovým chodnikom.

Júnová VI:
Junová.
Zdroj foto: http://www.tatry.nfo.sk/
1.dĺžka, V+, 35 m: Nastupujeme ešte do celkom studenej skaly a veru nám trochu aj pršteky od chladu povykrúca. Je to pekné lezenie v pevnej skale a pomaly sa snažíme rozhýbať sa, čo sa nám ku koncu už aj celkom darí :)
2.dĺžka, IV+, 55 m: Začína pekným popoliezaním platňou po nitoch (nad ňou je štand /reťaz s majlonou/, ktorý ale míňame a pokračujem rovno do ďalšieho), ale potom to je skôr hubárčenie po trávach a popoliezanie tak do III cez malé skalné výšvihy a končím pod pekným kútom na ďalčom štande (2 x BH, priamo pod kútom).
3.dĺžka, VI, 30 m: Zo štandu asi 8 m rovno hore po nitoch pod vytláčajúci previs v kúte. Nad ním ide línia nitov v pravej stienke, kde je to krásne, vzdušné jemnúčko previsnuté popoliezanie členitou platničkou až na veľkú policu nad ktoru je vežička a na jej vrchole štand. Ďalej už však nepokračujeme, ale zlaníme si to na 2 krát po cca 55 m späť priamo na nástup, kde dáme malý bufet, niečo vypijeme a zídeme pár metrov pod nás, kde máme vybratú našu druhú cestičku.

Májová VI-:
1.dĺžka, VI-, 35 m: Nástup je krásnym logickým kútom po nitoch priamo hore. Nebudem sa tu asi veľmi rozplývať nad tým, aké je to pohodové a pekné lezenie :)
2.dĺžka, V, 35 m: Preliezť cez malé bruško do členitejšieho terénu, kde sa však dajú mokré trávy v pohode obliezať po relatívne peknej skale :)
3.dĺžka, VI-, 35m: Zo štandu po úžasnej položenej platničke takmer bez chytov, nohami zväčša na trenie rovno hore, pod jej vrcholom jemne doľava cez veľké bloky na vežičku.
Májová
zdroj foto: http://www.tatry.nfo.sk/
4. dĺžka V+, 60 m!!!: Z vežičky najprv prepad z jedného skalného bloku na druhý, potom utekáč za II a potom ešte veľmi pekné lezenie na ďalšiu vežu. Nevšimol som si doprava ubiehajúce nity a preto smerujem priamo pod vežu kde sú 3 BH. Neviem prečo som si myslel, že to má byť štvorka, no keď som v polovici vrchnej platni zistil, že som si nie celkom istý, či sa dokážem na nevýraznej rampičke vzpriamiť a zapnúť ďalší nit, celkom som sa aj zľakol :D. Ba dokonca som si musel dnes založiť aj prvý (a vlasne aj posledný) vklinenec :D. Doliezam na známu policu z vedľajšej cesty a som rád, že mi lano len tak tak vydá do štandu nad ňou (musel som ho pekne natiahnuť aby som ho dokázal dobrať. Odtiaľto už zas len 2x zlaňák tou istou cestou, ako v Júnovej ceste a sme späť pri batohoch.

Rozmýšľame, či sa ešte púšťať do ďalšej cesty, no musíme si niečo nechať ešte aj nabudúce, preto trochu pokvasíme, pobalíme, zbehneme na Majlátku na kofolu a pálime domov.

Na záver. Obe tieto cestičky sú celkom pekné, športovky a kto je zvyknutý na Kaľamárku (ba dokonca je to miestami asi aj hustejšie preistené), v podstate nepotrebuje nič okrem presiek  :) a zlaniť sa dá na 2 dĺžky po cca 55 m (s dvojičkami)

Takže v skratke:
Kde: Ostrva (SZ)
Čo, za koľko a ako dlho:
Májová, VI, 1,5 hod
Júnová, VI-, 1,5 hod
Viac foto: Tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára